Wij zoeken mensen die meer willen zijn dan alleen advocaat
Ik word ontvangen door Office Manager Linda Rogiers in het mooie kantoor in het centrum van Genk. Ik mag een tasje koffie nemen aan de automaat. “Deze koffiemachine hebben we ingevoerd sinds corona,” vertelt Yves Daenen, een van de partners van het kantoor. Het is uitstekende koffie.
Kan u ons vertellen hoe Adlex zich onderscheidt van andere advocatenkantoren?
Adlex is een allround advocatenkantoor dat staat voor een zeer volledige dienstverlening. Daarin onderscheiden wij ons van andere advocatenkantoren, die meestal één specifieke materie beheersen. Dat heeft er uiteraard mee te maken dat wij een groot kantoor zijn. Kleinere kantoren kiezen voor een specifiek rechtsdomein omdat het bijna onmogelijk is voor een advocaat om zich in meer dan twee specialismen te verdiepen. Omdat er hier meer dan 25 advocaten werkzaam zijn, kunnen wij als kantoor elk dossier aan. Dit is niet alleen een groot voordeel voor onze klanten, maar ook voor ons als advocaat. Wanneer een klant naar je toekomt met een bepaald probleem, is het heel comfortabel om te kunnen terugvallen op de expertise binnen het kantoor. Je kan erop rekenen dan één van je collega’s de materie beheerst en je kan met een gerust hart doorverwijzen.
Maakt dat het werken bij Adlex ook zo aantrekkelijk? Dat je er een verscheidenheid aan specialismen kan vinden?
Dat klopt. Beginnende advocaten kunnen hier binnen het kantoor proeven van alle verschillende domeinen. Daarna gaan ze ingezet worden binnen een of twee specifieke domeinen in samenspraak met hun mentor. Jonge advocaten houden ervan om zoveel mogelijk domeinen te leren kennen. Wij geven ze kans om gedurende twee jaar te ontdekken welke materie hun het meeste aanspreekt door hen zo veel mogelijk mee te nemen naar de balie en nauw te betrekken in dossiers. Want het is moeilijk om louter en alleen te ontdekken welke materie je aanspreekt tijdens je studies. Hier bij Adlex krijg je zoveel mogelijk de kans om praktijkervaring op te doen. Dat is meteen ook een tweede voordeel aan ons kantoor. Hier vind je een goede mix tussen ervaren en jonge advocaten. De ervaren groep leert ontzettend veel van de jonge garde en omgekeerd. Een derde voordeel aan ons kantoor is dat wij veel belang hechten aan een goede work-life-balance. Je moet graag komen werken en dat willen we zo aangenaam mogelijk maken voor onze medewerkers.
Welke nieuwe advocaten zouden passen binnen de Adlex groep? Welk profiel zouden ze moeten hebben?
Uiteraard willen we allemaal de beste advocaten binnen ons kantoor met veel capaciteiten. Ze moeten positief ingesteld zijn, ambitie hebben en zin om bij te leren. Maar voor ons is het ook belangrijk dat ze een goede interactie hebben met het huidige team. Een nieuwe advocaat moet passen binnen ons hecht team en moet zich goed voelen binnen de groep. Bovendien vinden wij het belangrijk dat nieuwe advocaten ook het kantoor uitdragen naar buiten toe. Ons kantoor is zeer sterk in netwerking en wij nemen onze medewerkers steeds mee naar netwerkmomenten. Wij zoeken mensen die meer willen zijn dan alleen advocaat, zij moeten ook ons kantoor willen vertegenwoordigen. Wij zoeken samen met hen naar een netwerk dat interessant is voor hen, soms is dat het pure netwerken, soms is dat het geven van lezingen of gastcolleges, dat kan van alles zijn. Wij werken hier met het POP-systeem: het persoonlijk ontwikkelingsplan. In het begin van het jaar geven de medewerkers aan waarin zij zich extra willen ontwikkelen en wij helpen hen daarbij.
U zegt dat een goede interactie met het team belangrijk is voor nieuwe medewerkers. Is het teamgevoel dan zo belangrijk in dit kantoor?
Absoluut. Hier op kantoor hangt een zeer goede sfeer en dat vinden wij ook belangrijk. Wij maken tijd om buiten het kantoor samen activiteiten te doen. Zo gaan wij op jaarlijkse uitstap, is er een familiedag gepland, gaan wij regelmatig samen lunchen en we openen elke vrijdag onze ‘Barlex’. Na de agendavergadering op vrijdag trekken wij een flesje open en proosten we samen op het weekend. Tijdens deze borrelmomenten wordt er stoom afgelaten en gezellig bijgebabbeld. De onderwerpen die dan aan bod komen zijn wat persoonlijker en zo leer je het team dan weer wat beter kennen en ontdek je raakvlakken. Een goede sfeer op kantoor komt zeker ook onze cliënten ten goede. Als je een collega niet durft te benaderen om raad te vragen, dan worden zaken veel oppervlakkiger behandeld.
In contact komen met Adlex
Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.