Overslaan en naar de inhoud gaan
Employer branding 3

Employer branding als must voor een aantrekkelijk werkgeversmerk

Een HR-beleid moet een beleid op maat van het bedrijf zijn. Er bestaat geen 'one size fits all'. Hetzelfde is dan ook van toepassing voor een werkgeversmerk of een employer brand. De manier waarop je als werkgever zowel intern als extern communiceert over je onderneming is altijd uniek, want geen enkel bedrijf is hetzelfde. 

De realiteit vandaag is dat werknemers vandaag de controle hebben en niet langer werkgevers. Potentiële werknemers gaan zelf op zoek naar bedrijven waar zij voor willen werken en bedrijven die bij hen een positief belletje doet rinkelen. Werkgevers hebben of krijgen geen eindeloze lijst vol met kwalitatieve sollicitanten, maar beginnen met een bang hartje aan elke aanwervingsprocedure. 

Hoe aantrekkelijk ben je als werkgever?

De sollicitant vandaag heeft alle troeven in handen. Hij gaat alleen gemotiveerd in op vacatures die naar zijn/haar smaak zijn. Is het bedrijf bekend en misschien zelfs bemind? Komen de voorwaarden en de schijnbare organisatiecultuur overeen met de mensen van de mogelijke sollicitant? 

Voor bedrijven is regel 1 in public relations eigenlijk van toepassing. En die is eenvoudig en ook weer niet: be good and tell it. Om de waarschijnlijkheid te verhogen dat mensen in je bedrijf en in je vacatures geïnteresseerd geraken, moet je zorgen dat ze je kennen en je tegenkomen. Daarom moet je aan de buitenwereld, en op een waarheidsgetrouwe manier voor je huidige werknemers, tonen wie je als onderneming bent en wat je onderscheidende activiteiten zijn. En niet onbelangrijk: vanuit een positief vertrekpunt met de nodige trots

Blijf op de hoogte van CaptainWork

Ontvang het laatste nieuws over relevante jobs op jouw maat!

Ontvang het laatste nieuws via Whatsapp

Meld je aan en we sturen je via Whatsapp jobaanbiedingen op jouw maat!

Meld me aan