Overslaan en naar de inhoud gaan
CaptainWork new office nieuw kantoor auto's

CaptainWork groeit verder vanuit Hasselt als partner in employer branding en recruitment

De kantoren op de C-mine Crib in Genk botsten tegen de limieten om de teams optimaal te laten samenwerken. Dat noopte CaptainWork tot het zoeken van een nieuwe thuishaven.
Zo wordt de koers voortaan gezet naar de Hasseltse Corda Campus, gebouw 4. Met een eigen kantoor wordt er een nieuwe stap in het groeitraject van CaptainWork gezet, twee jaar nadat het employer branding en recruitment agency het daglicht zag.

Optimaal samenwerken/thuiswerken als katalysator van werkgeluk

Sam Custers, CEO van CaptainWork: “We geloven in hybride werken. Thuiswerken is mede door corona absoluut een positieve verworvenheid geworden, maar onze teams vragen tegelijk toch ook naar mogelijkheden om optimaal en aangenaam samen te werken.

De tijd die je op kantoor bent, willen we voor onze teamleden dan ook zo aangenaam mogelijk maken. Met ons kantoor op de Corda Campus zijn we daar in geslaagd. Waar we in Genk nog verspreid in 3 verschillende kantoren zaten, is er nu 1 open ruimte van 500m² waar onze teams mekaar kunnen vinden en versterken.

Pittig detail: in nauwelijks 3 maanden gingen we van het concept van interieurarchitecten Studio Boîte naar een prachtige oplevering. Onze dank aan ook Progr3ss, Dols en Any Green is bijgevolg groot om in nauwelijks 3 maand dit huzarenstukje te realiseren!

CaptainWork new office nieuw kantoor meetingroom

Campagnes met video zorgen voor 4,5x meer instroom

Inzetten op aantrekkelijke employer branding en gerichte hr-marketing blijft het credo van CaptainWork. Want daar maak je het verschil bij de doelgroep waar CaptainWork héél hard op inzet: de latent werkzoekende. De mensen die niet actief op zoek naar een nieuwe baan, maar mits de juiste trigger wel vaak openstaan voor een nieuwe uitdaging.  

Uit onderzoek van de campagnes van CaptainWork blijkt dat vacaturevideo’s gemiddeld 4,5X meer instroom genereren. Zo is het aspect video dan ook een belangrijk onderdeel voor zowel branding als voor recruitment. Bovendien blijken de de kandidaten uit deze campagnes kwalitatiever als we de ratio naar aanwerving bekijken. De verklaring volgens CaptainWork: kandidaten krijgen meteen een veel beter zicht van de omgeving en de functie in vergelijking met een ééndimensionale vacaturetekst.

Recruitment is meer dan marketing alleen bij CaptainWork

Dieter Van Esch, mede-oprichter van CaptainWork: “De manier waarop we mogelijke kandidaten benaderen via onze tools en marketingcampagnes werkt, maar het is tegelijk ook al wel onze valkuil gebleken. We zorgen voor veel instroom, maar bedrijven zijn niet noodzakelijk op zoek naar veel instroom, ze willen vooral juiste instroom.

Daarom hebben we ons team gericht versterkt met vandaag een team van 10 ‘MATCH-partners’. Dit om bedrijven onder andere kwalitatief te ondersteunen en/of te ontzorgen bij de screening en selectie van kandidaten.

Samen met dit team is het onze ambitie om nog dieper met onze klanten samen te werken om mee aan de hr-tekentafel te zitten. We willen niet alleen zorgen voor instroom aan de voordeur, maar willen tegelijk ook doordacht de achterdeur bewaken.”

CaptainWork new office nieuw kantoor eetruimte

Blijf op de hoogte van CaptainWork

Ontvang het laatste nieuws over relevante jobs op jouw maat!

Ontvang het laatste nieuws via Whatsapp

Meld je aan en we sturen je via Whatsapp jobaanbiedingen op jouw maat!

Meld me aan