Overslaan en naar de inhoud gaan
Waerboom

Rachid heeft heel wat in de potten te roeren bij Waerboom

Al zal dat veruit het enige zijn wat hij net niét doet. Rachid El Hajjami werkt al sinds zijn 16e bij Waerboom events in Dilbeek. Eerst als student, nu als maître d’hôtel. Hij heeft de verantwoordelijkheid over, naar eigen zeggen, gewoon alles. Het coördineren van de zaal, het aansturen van de kelners, het ontvangen van klanten… “Toen ik afgestudeerd was, vroegen ze me of ik hier vast wou komen werken. Dat heb ik gedaan en ben nooit meer gestopt”, vertelt hij.

Je werkt hier al sinds je 16e Rachid. Wat blijft je motiveren om hier elke dag te werken?

“Daar kan ik heel duidelijk in zijn. Ik werk in een fijn team, waar er een goede sfeer hangt én de verstandhouding met mijn bazen is top! De relatie met het management is gewoon prachtig. Ik zou het niet anders kunnen zeggen. Als werknemer heb je het gevoel dat er naar je geluisterd wordt. Communicatie is dan ook heel belangrijk hier. Als er iets is, dan zetten we ons aan tafel en babbelen we erover.

Verder heb ik het gevoel dat er vertrouwen is in mij en in het werk dat ik doe. Dat merk ik door de vele verantwoordelijkheden die ze mij geven! Zo neem ik in principe alle verantwoordelijkheden tijdens het event op mij. Dat gevoel van vertrouwen is goud waard.”

Waar liggen jouw verantwoordelijkheden dan precies?

“Ik onthaal de klanten en geef ze een rondleiding in de zalen. Daarnaast ontferm ik mij over de verdeling van de garçons en behoud ik het overzicht over het algemene werk. Dat is heel belangrijk, zeker als onze Zondagse Brunch doorgaat. Dat gaat toch om zo’n 400 à 500 tal personen. Dan moet ik de taakverdeling nauwkeurig in het oog houden, maar tegelijk ook goed kunnen inspelen op vragen die op het moment zelf nog binnenkomen. Als de klant iets vraagt wat op voorhand niet besproken is bijvoorbeeld, zullen we alles doen wat in onze mogelijkheid ligt om het te kunnen waarmaken. We staan 100% achter onze klanten en hun wensen.” 

Waerboom

Om die service te kunnen bieden, moet er waarschijnlijk een goede band zijn onder elkaar?

“Er hangt een hele goede sfeer tussen ons, echt waar. Die goede ambiance, die heb je ook wel gemerkt, zeker? We doen altijd alles met een glimlach. Een keer per jaar organiseren we ook een feestje en we eten regelmatig samen hier. Soms gaan we ook op restaurant buitenshuis. De sfeer binnen het team en onze manier van samenwerken, zijn volgens mij echt de kracht achter de schermen van een vlotte service.”

Is je job fysiek uitdagend?

“Je doet veel stappen op een dag (lacht). Vooral tijdens de service, maar dat duurt niet lang hè. Kort maar krachtig. Het fysieke zit ‘em ook in het ombouwen van de zalen met de herschikking van de tafels en stoelen. We hebben een tiental zalen en die hebben niet allemaal dezelfde stijl. De klant vraagt bijvoorbeeld om een theaterstijl, maar morgen verkiest een andere klant een u-vorm. Dan bouwen we de zaal volledig om. Dat is het zwaarste werk in principe.”

Hoe kijk je zelf naar jouw werk-privé balans?

“Het is echt een misvatting dat mensen uit de horeca geen sociaal leven meer hebben. Ik ben vaak bij mijn gezin of kameraden, ik speel voetbal, ik ga regelmatig uit… En toch kan ik dat makkelijk combineren. Als we dat op voorhand kunnen bespreken, why not? Het is niet omdat je in de horeca werkt, dat je geen leven meer mag hebben. We regelen dat week per week. Zo kan je makkelijk je persoonlijke agenda daarop afstemmen. Flexibiliteit is heel belangrijk voor ons.”

Is er een event dat je verzorgde wat eruit sprong in jouw carrière?

“Dat is ongetwijfeld het grootste evenement dat we ooit georganiseerd hebben. Dat was een bedrijfsfeest voor 3500 personen. Sindsdien keert het bedrijf elk jaar terug. Dat wil zeggen dat de organisatie heel goed in elkaar zat. Al was het niet gemakkelijk, want zo’n groot aantal personen brengt natuurlijk ook de nodige gezonde stress met zich mee natuurlijk.

Na zoveel jaren weten wij wat de mensen hun wensen en verwachtingen zijn. Ik heb thuis zelfs een klein boekje met welke klant welk soort zaal verkiest. Maar dat zit ook al in mijn hoofd hoor. Willen ze eerst aperitieven of om 12u30 stipt aan tafel? Dat weet ik allemaal en dat wordt geapprecieerd. Er is bijvoorbeeld een klant die hier regelmatig komt en ik weet dat hij steeds een glaasje wijn drinkt in plaats van cava. Dan reageert hij: ‘Oh, zo tof dat je je dat herinnert.’ Je leert ze echt kennen.”

Klinkt veelbelovend! Wat zou je nog willen zeggen tegen iemand die toch nog twijfelt om bij Waerboom te komen werken?

“Kom gewoon een dag testen en je zal merken dat de werksfeer hier supergoed is! Je zal meteen willen terugkomen, je zal het zien (lacht). We werken hier altijd met een glimlach, maken ambiance en zetten toffe muziek op tijdens het werk als er geen klanten zijn! Oh ja, wij mogen trouwens ook bij Waer Waters naar de wellness gaan. Je reserveert wanneer je wil en je mag daar heerlijk gaan genieten.”

Waerboom

In contact komen met Waerboom

Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.

Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: pdf, doc, docx.

Gerelateerde nieuwsberichten

Waerboom
Waerboom

Hou je van een feestje groot of klein? Waerboom zoekt zaalopbouwers!

Waerboom gelegen in Groot-Bijgaarden is de ideale plek voor het geven van feest! Momenteel zijn ze op zoek naar zaalopbouwers.
Lees meer

Blijf op de hoogte van CaptainWork

Ontvang het laatste nieuws over relevante jobs op jouw maat!

Ontvang het laatste nieuws via Whatsapp

Meld je aan en we sturen je via Whatsapp jobaanbiedingen op jouw maat!

Meld me aan