Bij Jaga ben je geen werknemer, maar climate designer
“Wij zijn een organisatie of cultuur die niet alleen in België bestaat, maar in vele landen van de wereld.” Zo begint Jan Kriekels, de zaakvoerder, zijn uiteenzetting over de achtergrond van zijn firma Jaga.
Kortom beoogt Jaga hoog technologische (Hitech) en designvolle verwarmers / coolers te fabriceren die super efficiënt functioneren op renewable clean energy (ecotech). Jaga’s IOT en AI solutions zijn hiervoor dan ook van toepassing. Ook hygiënische en zuinige zuurstof technologie voor leefruimtes behoren ook tot deze focus (oxygen). “Wij proberen voorbeelden te stellen voor mensen en beslissing nemers op aarde, om de situatie waarin we vandaag zitten, om te keren naar een leefbare maatschappij voor mens en dier”, stelt Jan.
Edel doel
De bedoeling van Jaga is een ideologische organisatie te zijn die blijft plakken in het menselijk geheugen. Enerzijds een idealistisch iets dat de maatschappij pushed het correcte te doen, anderzijds de beleving van een nieuwe wereld en cultuur: “Eigenlijk zijn wij een soort energie die uit de toekomst komt,’ vertelt Jan, ‘die probeert met technologie het huidige bestaan te veranderen. Wij noemen onszelf de Uchronians.” Een verbetering van de toekomst is wat ze hier voor ogen hebben. Het beschikken over die visionaire capaciteit is dan ook cruciaal om te weten waar Jaga vandaag mee bezig is. Dat is de energie die het bedrijf je kan geven, in ruil voor de energie die jij brengt.
Archetypes
Jaga heeft als bedrijf minstens 30 à 40 jaar aan ervaring opgedaan in meer dan 100 verschillende landen. Een allesomvattende studie rond verschillende culturen, technologieën, samenlevingsvormen, religies en spiritualisme zorgen voor een hele rugzak aan kennis en opvattingen die binnen het bedrijf ontplooid worden.
Daaruit vloeiden vijf sterke archetypes en om deel uit te maken van Jaga, moet jij daar één van zijn.
“Je bent de begaafde ingenieur/ecoloog
OF je bent degene die de toekomst materialistisch vorm geeft
OF je bent een visionair die zegt ‘ik ben 100% overtuigd dat dat de weg naar de toekomst is’. Dit derde archetype heeft meestal met de materialisatie van de wereld te maken.
OF je bent iemand die zegt ‘ik kan boodschappen brengen en mensen in beweging brengen’, dan ben je een sociale ingenieur op Jaga.
Last but not least, de spiritueel die zich kan ontdoen van dat alles en zegt ‘uiteindelijk zijn we maar op aarde om de mensen die achter ons komen een degelijke weg naar de toekomst te geven’”, legt Jan uit.
Burning Man
Een boost party met 4000 man om de nieuwe soort boost technologie te manifesteren in de radiatoren- en koelingswereld. 30 dagen op Burning Man in de woestijn verblijven om daar samen iets te creëren en zichzelf te ontdekken. Een vis die gemaakt is van afval en aluminium om de kwaliteit van de zee voor te stellen. Het zijn maar enkele voorbeelden van de feestjes en bewustwordingskunstwerken die Jaga organiseert. Mensen overtuigen. Awareness creeëren. Collectieve creativiteit tot uiting brengen. Daar draait het om.
Matching energy
Deugdelijkheid om een brug te bouwen naar de toekomst, die de generaties die na ons geboren zijn met gemak kunnen bewandelen. Alleen zo bouw je, volgens Jaga, een maatschappij die structureel sterker is. Ja voor echte climate designers. Nee voor werknemers die enkel hun uurtjes komen kloppen. “Wat wij vragen is een ontembare energie die uit de passie komt om die toekomst vorm te geven en die brug te bouwen”, klinkt het. Mensen die hun intrinsieke passie tot uiting laten komen en de dingen vast willen pakken is wat ze nodig hebben. “Dat is een beetje rebelleren. Je moet buiten de groep durven staan. Als je vanbinnen zuiver bent, je gelooft in wat je doet en je kan inschatten wat er nodig is in de toekomst: dan kan je alles”, sluit Jan af.
Voel jij je aangetrokken tot Jaga’s way of thinking? Laat dan hieronder jouw gegevens achter!
In contact komen met Jaga
Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.