Senne van Rent-A-Car helpt je graag terug op weg!
Senne Raskin is manager van de customer service afdeling voor Rent-A-Car Enterprise bij Groep Boden. Samen met haar team zorgt ze ervoor dat elke klant snel en correct uit de nood geholpen wordt. Probleemoplossend denken en multitasken spelen hierin de hoofdrol, vertelt ze. “Terwijl we een klant aan de lijn hebben, sturen we soms tegelijkertijd ook mails uit of stellen we een factuur op. Die twee aspecten moeten sterk aanwezig zijn bij een nieuwe kandidaat”, klinkt het.
Vind je het een leuke job, Senne?
“Ja, het is een uitdagende job op zichzelf. Gewoon saai op een stoel zitten is hier zeker niet aan de orde! Je bent hier constant bezig om de klanten te helpen en naar een gepaste oplossing te zoeken. Niet enkel binnen jouw afdeling, maar je checkt ook met de boekhouding, logistieke afdeling, vlootafdeling… Je bent constant met verschillende diensten in contact, om zo goed mogelijk in te spelen op het vraagstuk van de klant. Daar komt natuurlijk soms wel eens wat stress bij kijken. Wij zijn heel erg gebonden aan de weersomstandigheden, dus als het putteke winter is, is de vraag enorm groot. Laatst met de overstromingen was de vraag achter assistentie ook gigantisch. Dat zijn drukkere periodes, waar je mee om moet kunnen. Maar we doen de job allemaal supergraag en het is net die challenge die ons adrenaline geeft om ervoor te blijven gaan!”
De teamgeest zit dus goed. Is de sfeer onderling navenant?
“Leuk, ja. Als er gewerkt moet worden, dan wordt er gewerkt. Maar het is ook belangrijk dat we kunnen lachen tussendoor. Soms moet er gewoon even focus zijn en dan gaat iedereen er ook echt voor. Als de taken dan goed afgerond worden, kan er zeker wel eens een grapje gemaakt worden. Je werkt hier altijd in een leuke sfeer! We gaan eveneens naast de werkvloer wel eens iets eten en drinken. Dat creëert een band. Soms doen we zelfs op zaterdagavond iets samen, omdat we als team zo met elkaar verbonden zijn. We zijn niet gewoon collega’s, veel mensen van ons team zijn ook echt vrienden geworden.”
Zijn er hier doorgroeimogelijkheden?
“We hebben geleerd om bij het aanwerven niet enkel naar het papier te kijken. We willen voeling krijgen met de persoon die we voor ons zien: wat voor iemand is het, welk gevoel bezorgt die ons? Papier zegt niet alles. Ik ben zelf begonnen als customer service medewerker en ik heb onlangs de kans gekregen om manager te worden. Heel veel van de verantwoordelijken hier, zoals Laura bijvoorbeeld, zijn vanuit de basis gestart. Je kan hier dus op korte termijn doorgroeien naar een hogere functie. Het is ook zo dat wij collega’s die hier werkzaam zijn, de mogelijkheid geven om te solliciteren op vacatures binnen de firma. Het moet niet op dezelfde afdeling zijn, dat kan ook voor een ander bedrijf binnen de groep.”
Waarom kies je ervoor om hier te werken?
“Doordat het een familiebedrijf is en je zo dicht bij elkaar staat, is het hier gewoon heel leuk om te werken. We zijn echt één team, één groep. We blijven ook maar groeien, dat is heel boeiend om daarbij te zijn: meedenken aan nieuwe producten, hoe kunnen we nieuwe dingen op de markt brengen binnen wat we al aanbieden, enzovoort… We proberen de klant altijd de beste service te geven, maar dat kan je niet altijd in je eentje. Iedereen werkt hier samen met hetzelfde doel - de klant te helpen. Dat zit in iedereen die hier werkt en het is net die attitude die ervoor zorgt dat we een uitstekende service aan de klant kunnen en willen geven!”
In contact komen met Groep Boden
Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.