Overslaan en naar de inhoud gaan
Cynex

Ontcijfer jij graag cijfers, om zo ondernemingen te laten groeien? Dan ben jij de ideale aanwinst voor de Cynex familie.

Yannick werkt al 9 jaar bij Cynex, hij is relatiebeheerder en teamcoach van nieuwe medewerkers binnen het bedrijf. 

Ben je meteen bij Cynex beginnen werken of had je ervaring bij een ander bedrijf?

Yannick: Ik ben rechtstreeks van de universiteitsbanken naar hier gekomen en ik heb het mij nog niet beklaagd. Ik kende niemand binnen dit bedrijf maar ik kende het bedrijf wel van naam. Het was toen niet zo groot als het bedrijf nu is en ik ben heel fier dat ik de groei heb meegemaakt. Ik ben begonnen als dossierbeheerder en ben nu doorgegroeid tot relatiebeheerder. 

Wat  houdt jouw job precies in?

Yannick: Ik ben een vertrouwenspersoon voor de klanten, hun aanspreekpunt binnen het bedrijf. Elke klant krijgt eigenlijk een heel team achter zich: een expertenteam. Wij behandelen dossiers van klanten met dit heel team, maar voor de klanten is het makkelijk als er een persoon is die ze alles kunnen vragen, dat geeft duidelijkheid, ze worden meteen geholpen. Duidelijke en rechtstreekse communicatie met de klant vinden wij heel belangrijk. 

Cynex

Wordt die manier van communiceren gewaardeerd door de klant?

Yannick: Wij krijgen veel goede feedback over onze werkwijze ja. Wij willen echt naast de ondernemer staan, en hem op een correcte en duidelijke manier de cijfers laten lezen: het ont-cijferen van de cijfers. Wij leggen op een begrijpbare manier uit wat er in de cijfers staat. Wij kijken niet alleen naar de cijfers maar ook naar de persoon achter die cijfers. Wij ontzorgen onze klanten door alle boekhouding uit handen te nemen maar ook door de boekhouding te laten begrijpen. Op die manier kunnen we het verleden en de huidige stand van zaken analyseren, en samen naar de toekomst kijken.

Is dit een voordeel van een groot kantoor? Dat je in teamverband voor een klant kan werken?

Yannick: Ja dat klopt, naargelang de groei van het bedrijf is er een andere structuur doorgevoerd en dit werkt heel goed. Het werken in team geeft een complete aanpak voor klanten en dossiers. We werken wel samen uiteraard, niet ieder op zijn eilandje. Wij focussen op ieders sterkte binnen het team. Omdat er verschillende functies binnen het bedrijf zijn, zijn er zeker doorgroeimogelijkheden. Hier wordt echter nooit expliciet in niveaus gewerkt, iedereen zit samen op de werkvloer, de vennoten en de medewerkers samen. Dit komt de sfeer op de werkplek zeker ten goede.

Cynex

Waarom zou je iemand aanraden om bij Cynex te komen werken?

Yannick: Het klinkt wellicht cliché, maar je moet zeker bij ons komen werken voor de toffe collega’s en de goede sfeer. Wij doen buiten de werkuren veel in teamverband, wij gaan bijvoorbeeld samen naar festivals, samen padellen, af en toe eens een feestje bouwen,… alles wat de band tussen collega’s kan versterken. Je krijgt hier bovendien ook veel tijd om jezelf te ontwikkelen en bij te leren. Je wordt niet zomaar in het diepe gegooid, hier word je goed begeleid. Wij laten niet alleen onze klanten groeien maar ook onze eigen medewerkers. 

Hoe onthalen jullie nieuwe collega’s?

Yannick: Wij hebben een onboarding programma voor nieuwe werknemers. Ze krijgen eerst een rondleiding op de campus en op het kantoor. Daarna worden ze ondergedompeld in ons boekhoudprogramma, dat hier intern wordt aangeleerd. Wij hebben ook een whatsapp groep om met mekaar in contact te komen na de werkuren. Bovendien moet een nieuwe werknemer elke week een weetje over zichzelf vertellen. Zo was er laatst iemand die vertelde dat ze twee verschillende schoenmaten had, haha. Je wordt hier echt lid van de Cynex familie.

Cynex

Wat is de sterkte van het bedrijf?

Yannick: Onze slogan is ‘gidsen in groei’. We kijken niet alleen waar wat ondernemers hebben gepresteerd, maar we kijken ook samen met hen naar de toekomst. Wij werken op maat van de klant, en proberen te ontdekken welke werkwijze het beste werkt voor elke ondernemer afzonderlijk. Cynex is een empathisch en toegankelijk bedrijf waar je veel vrijheid krijgt als klant en als medewerker. We moeten niet altijd binnen ons kantoor blijven, maar wij mogen ons buiten de muren en buiten de uren begeven. Zo organiseert ons bedrijf bijvoorbeeld jaarlijks het ‘Congrestival 42’. Dit is een topinitiatief van verschillende organisatoren in een unieke setting. Dan komen er 42 sprekers 42 minuten spreken in de 42e week van het jaar. Het getal 42 verwijst naar een quote uit de Hitchhiker’s Guide to the Galaxy. Wij worden allemaal betrokken bij de organisatie van dit congres en dat is gezellig voor de sfeer op kantoor.

In contact komen met Cynex

Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.

Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: pdf, doc, docx.

Blijf op de hoogte van CaptainWork

Ontvang het laatste nieuws over relevante jobs op jouw maat!

Ontvang het laatste nieuws via Whatsapp

Meld je aan en we sturen je via Whatsapp jobaanbiedingen op jouw maat!

Meld me aan