Kim is als receptioniste het kloppend hart van Garage Exelmans
Kim, welke rol heb je binnen Garage Exelmans?
Kim: Ik sta al 21 jaar in voor de receptie. Mijn taken zijn heel afwisselend en veelzijdig. Zo ontvang ik klanten, zorg ik voor het meegeven van vervangwagens maar doe ik ook administratieve taken zoals de facturatie en ook de boekhouding volg ik gedeeltelijk mee op. Een belangrijke taak als receptioniste is het verwelkomen van klanten. Gezien we bekend staan voor onze openhartigheid, hechten we veel belang aan klanttevredenheid. Die lijn wordt doorgetrokken naar de verkopers en zelfs de mecaniciens.
Hoe onderscheidt deze zaak zich van andere garages?
Kim: Garage Exelmans is een familiebedrijf en dat warme gevoel geven we ook graag door aan onze klanten. We willen dat ze zich hier welkom voelen en kunnen rekenen op onze expertise. Onze garage heeft intussen drie keer de prijs van ‘Vriendelijkste handelaar van Tessenderlo’ gewonnen en door Opel zijn we uitgeroepen tot klantvriendelijkste garage van België. Daar zijn we heel fier op. Dat bewijst dat onze persoonlijke maar professionele aanpak wel degelijk aankomt bij de mensen. Daar doen we het voor!
Hoe is de relatie tussen de medewerkers en Edwin, de zaakvoerder?
Kim: Ondanks dat Edwin, mijn man, zaakvoerder is staat hij dicht bij het personeel. Dat vindt hij ook belangrijk. We weten graag wat er leeft en waar onze werknemers mee zitten. Edwin heeft boven een kantoor maar daar zit hij nooit. Hij zit liever beneden en zijn deur staat steeds open. Eén keer per maand zijn er op zaterdag mecaniciens aanwezig. De overige zaterdagen staat Edwin zelf in de garage. Wanneer de verantwoordelijke van de garage verlof heeft, neemt hij de taken over. Omdat hij meewerkt in de zaak, heeft hij een goede verstandhouding met de werknemers. Dat is mooi om te zien.
Over welke eigenschappen dient iemand te beschikken om bij Exelmans te kunnen werken?
Kim: Als het om mecaniciens gaat dan is ervaring en technisch inzicht heel belangrijk. Bij verkopers gaat het vooral om de goesting en commerciële flair. De rest kan aangeleerd worden. We kijken niet naar het diploma maar eerder naar leergierigheid. Ons personeel krijgt de kans om opleidingen te volgen. Zo zijn ze steeds mee met de nieuwste technologieën en ontwikkelingen. Dat is ook nodig in onze sector.
Hoe zou je iemand overtuigen om bij Garage Exelmans te komen werken?
Kim: Bij ons heerst er een familiale sfeer. We staan voor een open en transparante communicatie naar ons personeel toe en appreciëren het ook als onze werknemers naar ons toe durven stappen. Je krijgt kansen om je bij te scholen en krijgt zowel interne als externe opleidingen. Edwin vangt je de eerste dag op en dan draai je mee met een ervaren verkoper of mecanicien. We hebben een aantal personeelsleden die hier al 35 en zelfs 40 jaar werkzaam zijn. Je zal dus zeker leren van ervaren personen. Ons team is ook heel divers: jong, oud, één vrouwelijke mecanicien,... een hele toffe groep! Verder leggen we onze medewerkers graag in de watten met de feestdagen, voorzien we hen van een presentje en gaan we jaarlijks op teambuilding. Net zoals we onze klanten met open armen ontvangen, zullen wij onze nieuwe collega ook een warm welkom geven.
In contact komen met Garage Exelmans
Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.