Overslaan en naar de inhoud gaan
D'ieteren Centers

Joy, supervisor bij Audi D’Ieteren Center Zaventem: ‘Ja, op die Q8 ben ik verliefd geworden’

Joy Roosen is sinds een jaar service supervisor bij het Audi-filiaal van D’Ieteren Center Zaventem. Ze begon hier oorspronkelijk 4 jaar geleden als service advisor, maar greep al snel de kans om zich verder te ontplooien. “Hiervoor deed ik eigenlijk totaal iets anders. Een bureaujob in de marketing, zeg maar. Maar ik had écht nood aan iets nieuws, alleen wist ik niet goed wat”, klinkt het bij Joy.

Waarom ben je dan voor Audi D’Ieteren Center gegaan, Joy?

“Ik had niet meteen iets van: ‘Ik wil bij per se bij Audi werken’. Mijn vader is daarentegen wel altijd autoverkoper geweest, dus dat zat ergens wel al een klein beetje in de familie. Maar toch heb ik nooit gedacht dat ik in de automobiele wereld iets zou gaan doen. Toen ik hier kwam werken dacht ik: ‘Ja, eigenlijk… Dit is het’. Als klein meisje ging ik op zaterdag mee met onze papa naar de garage. De puzzelstukjes vielen hier dus echt in mekaar. Ik was dus niet speciaal Audi-fan, maar dat ben ik wel geworden. Voor COVID-19 gingen we enkele keren per jaar naar Duitsland voor opleidingen te volgen en om met de nieuwe wagens te rijden. Daar ben ik volledig verliefd geworden op het merk.

Daarnaast ben ik hier terechtgekomen in een hele leuke en open sfeer. Ik kreeg hier meteen het gevoel dat ik met al mijn vragen ergens terechtkon én dat er ook effectief geluisterd werd naar mij tijdens die eerste gesprekken. Dat was de eerste keer in mijn carrière dat ik het gevoel had dat er in mij geloofd werd. Ik was dat een beetje kwijt in mijn vorig bedrijf. Ik zat op een plek waar ik graag wou doorgroeien, maar ze vonden mij ‘goed’ waar ik zat. Hier heb ik dat gevoel totaal niet. Hier geloven ze echt in mij en daardoor heb ik ook mijn vertrouwen teruggewonnen.”

D'ieteren Centers

Dat is heel mooi! Wat houdt jouw job als service supervisor precies in?

“’s Morgens de klanten ontvangen die een afspraak hebben voor een onderhoud. Het dossier in de loop van de dag opvolgen en klanten opbellen als er bijvoorbeeld bijkomende werkzaamheden zijn. Zijn er problemen? Dan ga ik eens bij de technieker horen. Echt luisteren naar de klant of helpen met de afspraak die geboekt is. De facturatie in orde brengen. En dan de wagen klaarzetten zodat de klant zijn auto perfect zoals verwacht kan komen ophalen. Die job is echt veelzijdig. Je moet wel een kleine duizendpoot zijn. Dat is ook vooral wat adviseurs in eerste lijn doen. Mijn supervisorgedeelte slaat meer op het ondersteunen van de moeilijkere dossiers en oplossingen vinden daarvoor. Het is niet altijd even gemakkelijk, hoor. Soms zijn er ook effectief problemen en bestaat de uitdaging erin om de klant tevreden te houden.”

Het lijkt een pittige job, maar er komt waarschijnlijk ook wel eens wat ontspanning bij te kijk?

“Jazeker. Vorige week vrijdag had het team hier eens gevraagd om samen te gaan eten. Dat was de eerste keer, want we zijn nog een recent team. Ik kon er zelf niet bij zijn, maar ik heb dat zeker wel aangemoedigd. Van: ‘Doe dat gewoon onder jullie, dat is ook eens tof om zonder verantwoordelijke iets te gaan doen!’. Ze hebben blijkbaar echt een leuke avond gehad. ’s Avonds hadden ze me ook gebeld. Ze waren een beetje dronken denk ik (lacht). 

We hebben ook 1 uur middagpauze, maar we hebben dat ook wel nodig. Om efkes uit te waaien. We proberen ’s middags ook leuke dingen te doen. Het begint mooi weer te worden, dus dan zitten we al vaker op het dakterras. Dan wordt er bijvoorbeeld tapas gehaald en eten we van hetzelfde stokbrood… We maken het gezellig gedurende dat uur om er daarna terug te kunnen invliegen. Toen ik hier pas begon, hebben we op het terras ook eens een paella-avond gedaan. Dat was ook gezellig, gewoon zo na het werk!”

Klinkt allemaal zéér goed!

Dan hebben we nog een belangrijke slotvraag: als je wagen hier zou mogen uitkiezen, welke zou dat zijn?

“(lacht) Goh, dat is een moeilijke... Nee, een Q8 denk ik. Ik vind dat een supermooie auto. Audi straalt gewoon agressiviteit uit, maar niet té. Ja, die Q8 daar ben ik verliefd op. Ik heb ook een gezin, anders zou ik zeggen een GT. Maar dat is wat te sportief. Ik heb een koffer nodig (lacht). Wij hebben trouwens allemaal een bedrijfswagen met tankkaart. Ik heb een Q3 sportback, daar ben ik ook al heel tevreden mee!”

In contact komen met D'Ieteren Centers

Schrijf je in via dit formulier en je wordt gecontacteerd! Geen spam. CaptainWork belooft het je.

Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: pdf, doc, docx.

Gerelateerde nieuwsberichten

D'ieteren Centers
D'Ieteren Centers

Ken jij de Open Door Policy bij D'Ieteren Centers al? Het altijd openstaan voor een babbeltje!

Voor hun teams zijn ze nog op zoek naar talent! Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Neem dan zeker een kijkje
Lees meer

Blijf op de hoogte van CaptainWork

Ontvang het laatste nieuws over relevante jobs op jouw maat!

Ontvang het laatste nieuws via Whatsapp

Meld je aan en we sturen je via Whatsapp jobaanbiedingen op jouw maat!

Meld me aan